Aktualności

Infolinia - pierwszy krok do wsparcia

Infolinia - pierwszy krok do wsparcia

Telefon na infolinię jest pierwszym krokiem, do udzielenia sobie oraz bliskim wsparcia. Jest szansą na odreagowanie emocjonalne oraz zmniejszenie poczucia lęku.
Forma takiej pomocy psychologicznej jest realna i łatwo dostępna, jest też doraźnym wsparciem w ciężkiej sytuacji i wstępem do dalszej pomocy terapeutycznej.
Kadrę naszej infolinii tworzą osoby z odpowiednim wykształceniem.
Pani Ewelina Kapuścińska pracuje od początku uruchomienia infolinii i z wykształcenia jest psychologiem.
Poproszona o komentarz na temat swojej pracy dowiedzieliśmy się, że w pracy ceni sobie, to że rozmówcy chcą szczerze i otwarcie dialogować. Dzielą się informacjami z życia ich dziecka, często całej rodziny, które bywają trudne w przekazie, bolesne, czasami wstydliwe.
Często rodzicowi towarzyszy lęk, nieraz panika, stres, zagubienie, zakłopotanie, rozczarowanie, brak motywacji, przeciążenie daną sytuacją czy chorobą dziecka.
Jak twierdzi poprzez aktywne, empatyczne, wspierające dialogowanie, ale przede wszystkim słuchanie, pani Ewelina może obniżyć poziom stresu, dać poczucie wsparcia i bezpieczeństwa w sytuacji kryzysowej.
Rozmowę sprowadza do tego co „tu i teraz” , koncentrując się na celach i działaniu, czyli co ona wraz z zespołem mogą zaoferować.
W swojej pracy proponuje jasne i skuteczne procedury działań, kierując się najwyższym dobrem dziecka i ustaleniem czy jest gotowe do przyjęcia pomocy. Umawia spotkanie z Zespołem, który szybko interweniuje i znajduje jak najkorzystniejsze formy pomocowe.
Praca na infolinii to „żywy” kontakt z drugą osobą, żywy a zarazem ciekawy ponieważ nigdy nie wiadomo kto zadzwoni i jaka historia za tym stoi.
Zapraszamy do kontaktu od poniedziałku do piątku, pod numerem 22 592 98 98 w godzinach od 8:00 do 18:00.